Medewerker Klantenservice

Als Medewerker Klantenservice ben je hét aanspreekpunt voor onze klanten. Meer weten? Lees dan verder!

Headset op, daar ga je: zoveel mogelijk klanten aan een glimlach helpen! Telefonische bestellingen opnemen, wijzigingen in levertijden doorgeven, overleg met je collega’s van voorraadbeheer en transport, klachtenafhandeling, contact opnemen met klanten die al een tijdje niets besteld hebben: zomaar een greep uit de veelzijdige werkzaamheden die onze collega’s van de afdeling Klantenservice dagelijks uitvoeren. Met als doel: een blije en tevreden klant.

We vinden het ook belangrijk dat jij het bij ons naar je zin hebt! De sfeer binnen Sligro Food Group is gezellig en heel informeel, zo is onze directeur voor iedereen ‘gewoon Koen’. Er hangt, ondanks dat we inmiddels een beursgenoteerd bedrijf zijn, nog steeds de saamhorige sfeer van het familiebedrijf. We organiseren regelmatig leuke dingen en helpen elkaar als het nodig is. Verderop lees je meer over de ervaringen van een aantal van onze collega’s.

Sligro Food Group is een groothandel voor Nederlandse en Belgische klanten die allemaal een link hebben met Food. Bijvoorbeeld restaurants, hotels, cafés, ziekenhuizen en bedrijfsrestaurants. Maar ook festivals, dierentuinen en pretparken. Zij vinden bij ons álles wat ze nodig hebben, want vanuit onze passie voor Food verkopen we wel 75.000 artikelen! Van beschuit tot kaviaar, van theelepeltje tot BBQ en complete keukenoplossingen. Je kunt het zo gek niet bedenken of onze klanten vinden het bij ons!

Onze verkopen vinden inmiddels voor ongeveer 80% online plaats. Daarnaast hebben we alleen al in Nederland 51 zelfbedieningsgroothandels, waar onze klanten ons weten te vinden en zich graag door ons laten inspireren. En sommige klanten vinden het nog steeds prettig om telefonisch bij ons te bestellen. Dus dat kan ook.

Bekijk hier al onze Klantenservice vacatures in Nederland!

Afwisselend werk voor mensen die onze passie voor Food delen

Als Medewerker Klantenservice sta je dagelijks klaar voor onze horecaklanten. Jij beantwoordt hun vragen over het order- en leveringsproces. En die vragen zijn iedere keer weer anders. Ook interne afstemming met collega’s van andere afdelingen en de administratieve verwerking zijn onderdeel van je functie. Het is dan ook belangrijk dat je makkelijk kunt schakelen tussen je verschillende werkzaamheden.

 

Natuurlijk word je uitgebreid ingewerkt, we nemen écht de tijd om je kennis te laten maken met Sligro Food Group! In dat kader bezoek je bijvoorbeeld één van onze Zelfbedieningslocaties, neem je een kijkje op de Bezorgservice, rij je een dagje mee met een Chauffeur en ga je samen met een Accountmanager op klantbezoek. Daarnaast krijg je de eerste tijd een buddy die je helpt om je de werkzaamheden eigen te maken. Zo ga je steeds zelfstandiger aan de slag, waarbij je natuurlijk altijd kunt terugvallen op je collega’s als je ergens zelf niet helemaal uit komt.

We bieden je alle ruimte om jezelf te ontwikkelen en door te groeien binnen onze organisatie. Als je dat zelf wilt tenminste. We ondersteunen je daar dan actief bij. Zo zou je kunnen doorgroeien naar Senior Medewerker Klantenservice, waarbij je je meer bezighoudt met de processen op de afdeling. Maar onze organisatie is groot, dus ook buiten de afdeling Klantenservice zijn er allerlei mogelijkheden.

Vacatures Klantenservice Drachten

Vacatures Klantenservice Berkel en Rodenrijs

Vacatures Klantenservice Venray

Vacatures Klantenservice Amsterdam

Vacatures Klantenservice van Hoeckel Veghel

Vacatures Klantenservice Breda

Maak kennis met onze collega's en lees waarom zij bij ons werken:

Elke – Medewerker Klantenservice

“Veel klantencontact, maar niet meer werken op koopavonden of koopzondagen. Ideaal.”

Ik werk nu een jaar op de afdeling Klantenservice. Hiervoor heb ik altijd in winkels gewerkt, o.a. bij een bakker, een ijssalon en bij een modewarenhuis. Leuk, maar ik moest ook vaak werken als m’n vrienden vrij waren, dat vond ik minder. Dus ik was blij dat er een vacature bij Sligro was die bovendien aansloot bij m’n ervaring in de foodbranche.

Het leukste van m’n werk vind ik het klantencontact. Soms is het even puzzelen om met de juiste oplossing voor een vraag te komen en als de klant dan blij is geeft dat best een kick. Wat ik heel fijn vond toen ik begon was dat ik aan een buddy gekoppeld werd die me alles rustig uitlegde. Zo rol je er eigenlijk vanzelf in. De eerste keer zelf een gesprek doen vond ik best spannend, dan is het fijn als er iemand meeluistert, die je helpt als het nodig is.

De sfeer hier is top, het team is heel gemengd: man, vrouw, jonger, ouder, ervaren en minder ervaren. Iedereen kent elkaar, ook de collega’s van de andere afdelingen waarmee we de ruimte delen. Dat maakt het werken hier ook heel fijn.

 

Maurick – Senior Medewerker Klantenservice

“Er wordt goed met je meegedacht over hoe je verder kunt doorgroeien.”

Na mijn opleiding heb ik een aantal jaren gewerkt als zelfstandig werkend kok. Dat bleek uiteindelijk toch niet mijn ding te zijn. Ik ben bij Sligro terecht gekomen, omdat ik wel horeca-gerelateerd werk wilde blijven doen, maar dan niet meer in de keuken. Ik was al bekend met het soort producten dat Sligro verkoopt, omdat het horecabedrijf waar ik werkte Sligro als leverancier had. Dat was best handig. Wat ik leuk vind aan het werk is dat je nooit weet wat je voor vraag krijgt als je de telefoon opneemt. Sommige vragen over orders zijn best complex om te beantwoorden. Die uitdaging is leuk, je wilt toch dat de klant tevreden is als je weer ophangt.

Tijdens een gesprek met mijn manager heb ik aangegeven dat ik graag wilde doorgroeien. Dus toen een collega met zwangerschapsverlof ging en mij gevraagd werd of ik tijdelijk de Senior Medewerkers rol wilde vervullen heb ik meteen ja gezegd. En nu er een Senior Medewerker positie op de afdeling bij is gekomen, ga ik die voor vast invullen. Als Senior Medewerker zorg je ervoor dat de afdeling goed draait, dat het niveau van de service aan de telefoon goed is, dat de administratie goed wordt afgehandeld. Ik hou me ook bezig met de planning, het inroosteren van mijn collega’s. En als het druk is pak ik natuurlijk ook de telefoon om mijn collega’s te helpen.

Olga – Senior Medewerker Klantenservice

“Het is fijn om onderdeel van een team te zijn!”

Drie jaar geleden verhuisde ik naar Venray en zocht ik werk dat ik kon combineren met de Bed & Breakfast die ik daar ging beginnen. Ik had eerder ook een horecazaak en heb er bewust voor gekomen om bij Sligro te gaan werken vanwege de link met de horeca. Ik ben begonnen als Medewerker Klantenservice. Mijn oorspronkelijke idee was om minder te gaan werken als de B&B eenmaal zou lopen, maar ik vond het werk zo leuk dat ik altijd 36 uur ben blijven werken. Het is prettig om onderdeel van een team te zijn! Wat ik heel leuk vind is dat ik me, doordat ik vroeger zelf aan de klantenkant zat, goed kan verplaatsen in de klanten waar we nu voor werken.

Ik wilde graag doorgroeien en het fijne bij Sligro is dat dat ook kan. Nu ben ik Senior Medewerker Klantenservice. Ik word meer bij het beleid rondom onze afdeling betrokken. Ik houd me bezig het maken van de planning, monitor of alles volgens planning verloopt, waar eventueel aan- of bijsturing nodig is of andere actie genomen moet worden. Dit koppel ik ook terug aan mijn manager. Sligro is een hele prettige werkgever, alles is goed geregeld en ik heb het erg naar m’n zin!

Caroline – Manager Klantenservice

“Elke dag is anders op onze afdeling. Zelfs een weersverandering heeft invloed op hoe de dag loopt!”

Onze afdeling houdt zich bezig met allerlei processen die zich rondom de orders die binnenkomen bij onze Bezorgservice afspelen. We zijn betrokken bij de orderverwerking, behandelen alle binnenkomende gesprekken en benaderen klanten bij afwijkingen rond hun order. Het werk op deze afdeling kan best complex zijn: we werken samen met verschillende verspartners waardoor uit één binnenkomende order meerdere orderstromen kunnen ontstaan. Voor de Medewerkers Klantenservice is het belangrijk dat ze goed begrijpen hoe dit in elkaar zit. Vandaar dat we zo’n uitgebreide inwerkperiode hebben.

Ik vind het leuk om te zien hoe mensen zich ontwikkelen en daar een bijdrage aan te leveren. Dat doe ik onder andere door regelmatig 1-op-1-gesprekken te hebben. Ik zorg dat ik het overzicht houd, volg hoe de cijfers zich ontwikkelen en of de afgesproken KPI’s gehaald worden. Dit doe ik samen met de Senior Medewerkers, waarbij zij meer operationeel bezig zijn.

Iedere week overleg ik met mijn collega’s van de andere Bezorgservice centra. We wisselen dan ervaringen uit: waar lopen zij tegenaan, waar letten zij op, hoe gaat het met hun cijfers, wat zijn de plannen voor de komende week. Dit doen we ook op onze eigen afdeling, maar dan met de focus op onze eigen werkzaamheden. Ik vind het belangrijk dat de sfeer goed is in het team, dat de mensen wat voor elkaar over hebben. En natuurlijk dat er ook regelmatig gelachen wordt!

Meer weten over onze Klantenservice mogelijkheden? Neem contact op met onze Recruiter!

Top ↑

Deze site gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.

Accepteer cookies | Weiger cookies