Logistiek

Ontdek je kansen om te werken in de logistiek bij Sligro Food Group

Bij ons kun je in de logistiek alle kanten op: van Orderverzamelaar tot Expeditiemedewerker, van Medewerker Goederenontvangst tot Planner Transport. We bieden je alle ruimte om jezelf te ontwikkelen en door te groeien binnen onze organisatie. Als je dat zelf wilt tenminste. We ondersteunen je daar dan actief bij.

Van onze collega’s horen we vaak dat de sfeer gezellig en heel informeel is, zo is onze directeur voor iedereen ‘gewoon Koen’. Er hangt, ondanks dat we inmiddels een beursgenoteerd bedrijf zijn, nog steeds de saamhorige sfeer van het familiebedrijf. Verderop lees je meer over de ervaringen van een aantal van onze collega’s.

Samen zorgen we dat onze klanten altijd en op tijd over onze producten kunnen beschikken. Vanuit onze Bezorgservice locaties en vanuit ons Centraal Distributie Centrum, dat ook onze zelfbedieningsgroothandels bevoorraadt.

Bekijk hier al onze logistieke vacatures in Nederland

Sligro Food Group is een groothandel voor Nederlandse en Belgische klanten die allemaal een link hebben met Food. Bijvoorbeeld restaurants, hotels, cafés, ziekenhuizen en bedrijfsrestaurants. Maar ook festivals, dierentuinen en pretparken. Zij vinden bij ons álles wat ze nodig hebben, want vanuit onze passie voor Food verkopen we wel 75.000 artikelen! Van beschuit tot kaviaar, van theelepeltjes tot BBQs en complete keukenoplossingen. Je kunt het zo gek niet bedenken of onze klanten vinden het bij ons.

Onze verkopen vinden inmiddels voor ongeveer 80% online plaats. Daarnaast hebben we alleen al in Nederland ook 51 zelfbedieningsgroothandels, waar onze klanten ons weten te vinden en zich graag door ons laten inspireren.

Je kunt je voorstellen dat het een enorme logistieke operatie is om ervoor te zorgen dat onze producten op het juiste moment op de juiste plaats terechtkomen. En daar hebben we jou bij nodig!

 

Centraal Distributie Centrum (CDC)

In het CDC in Veghel werken we met ruim 400 mensen aan het bevoorraden van onze zelfbedieningsgroothandels en onze bezorgservice locaties. Hier komen alle artikelen binnen, waarna ze na ontvangst op de juiste plekken in het magazijn worden opgeslagen. Daarna kunnen de orderverzamelaars aan de slag. Zij verzamelen de bestellingen en leveren ze aan bij de expeditie. De medewerkers op de expeditie zorgen er vervolgens voor dat alles op tijd in de vrachtwagens geladen wordt zodat deze ook weer op tijd kunnen vertrekken. Onze werktijden liggen tussen 6 uur ’s ochtends en 9 uur ’s avonds, waarbij de meeste uren gewoon doordeweeks en overdag gemaakt worden. We werken niet in ploegen.

Bezorgservice locaties

De bezorgservice locaties zitten een stap verder in het proces: dichter bij de eindklanten. Hier komen naast producten voor onze klanten ook de retouren en emballage binnen. Die worden eerst uit onze vrachtwagens gelost, zodat deze weer door kunnen om nieuwe bestellingen te laden en af te leveren. Op deze locaties komen zowel leveringen binnen vanuit het CDC als ook rechtstreeks van de leveranciers. De meeste collega’s werken overdag in een vast tijdslot, maar we hebben ook een avondploeg in het magazijn en het werk op de expeditie gaat ook ’s nachts door. Want we willen elke dag opnieuw op tijd en volgens afspraak kunnen leveren aan onze klanten.

Afwisselend werk voor mensen met een hart voor logistiek.

Als logistiek medewerker kun je bij het CDC of in een van onze bezorgservice locaties (in totaal 10 locaties in Nederland) op verschillende plekken aan de slag: als Orderverzamelaar (ook wel orderpicker genoemd), als Reachtruckchauffeur, op de goederenontvangst of op de expeditievloer. Onze logistieke processen zijn geautomatiseerd. Dat betekent dat je werkt met een handscanner die gekoppeld is aan ons voorraad- en ordersysteem. Dat is dan weer gekoppeld aan de tablet op de trucks waarmee je afhankelijk van je functie de vrachtwagens lost en de pallets door ons magazijn rijdt voor de opslag, orders verzamelt of de vrachtwagens bevoorraadt. Zo weet je precies waar je moet zijn en kun je ook controleren of alles compleet is in elke fase van het logistiek proces.

Maak kennis met onze collega's en lees waarom zij bij ons werken:

Dennis – Reachtruckchauffeur diepvries

“Als je op een bepaald moment iets anders zou willen doen, dan is dat altijd mogelijk.”

Ik werk inmiddels 12,5 jaar bij Sligro. De eerste 5 jaar als Orderverzamelaar en daarna als Reachtruckchauffeur op de goederontvangst diepvries. Ik ben tussendoor ook 1,5 jaar bijgesprongen in de zelfbedieningsgroothandel omdat ze daar handen tekort kwamen, dat is in de Sligro winkel zelf. En nu werk ik alweer 2 jaar hier in Breda. In de diepvries werk je in speciale kleding, want op de werkvloer is het -22 tot -25 graden. Ik zie er dan ook uit als een soort Eskimo, maar dat werkt prima zo.

Als de Chauffeur bij ons dok aankomt, dan los ik de diepvriesartikelen. Ik meld alles binnen met de polsscanner, maak stickers voor op de pallets en rij de pallets weg. Natuurlijk controleer je dan of alles ook klopt. De pallets gaan dan naar het verdeelplein en van daar uit naar het magazijn diepvries. Dat moet binnen maximaal 45-60 minuten gebeuren in verband met het ontdooien van de artikelen. Ik heb het nog steeds goed naar m’n zin hier; je hebt zekerheid en vastigheid. Als je op een bepaald moment iets anders zou willen doen, dan is dat binnen Sligro altijd mogelijk.

Tom – Teamleider Logistiek

“Via een BBL-traject doorstromen naar Teamleider. Dat kan bij Sligro!”

Ik werk nu zo’n vier jaar in het Centraal Distributie Centrum van Sligro in Veghel. Toen ik aan de mbo-4-opleiding Logistiek Supervisor aan het ROC in Veghel begon, had de school net een BBL-traject opgestart met Sligro. Via dit traject ben ik hier binnengekomen om er verschillende dingen te leren en zoveel mogelijk werkervaring op te doen. Bijna alle jongens zijn na hun BBL-opleiding blijven hangen binnen Sligro. Ik ben begonnen als Orderverzamelaar. Dat heb ik een jaartje gedaan. Toen ben ik als goederenontvangst medewerker naar de afdeling kerstpakketten gegaan en daarna ben ik nog een tijdje Administratief Medewerker geweest. En nu dus teamleider van de medewerkers op de goederenontvangst en de reachtruckmedewerkers in het geconditioneerde distributiecentrum.

Op termijn wil ik nog de stap maken naar productiemanager. Er zijn altijd mogelijkheden binnen Sligro als je verder zou willen doorleren en ontwikkelen. Als Teamleider ben ik verantwoordelijk voor de mensen die op de twee afdelingen werken. Ik hou me vooral bezig met people management, planningen maken en zorgen dat de mensen hun werk goed kunnen doen. Ik heb het echt naar mijn zin. We werken met een vrij vast team en dat is heel gezellig. Voordat ik bij Sligro begon had ik eigenlijk geen goed beeld van wat logistiek bij zo’n grote organisatie nou inhoudt. Het is echt heel veel complexer dan een doosje van A naar B brengen. Dat maakt het werk heel divers en leuk.

Stacey – Orderverzamelaar

“Orderverzamelen is net Tetris, maar dan levensgroot”

Als kind kwam ik al met m’n vader bij Sligro. Nu werk ik er inmiddels alweer bijna vier jaar als Orderverzamelaar. Nadat ik gesolliciteerd had, hoorde ik al snel dat ik aan de slag kon. Ik ben uitgebreid ingewerkt. Het hele orderverzamelproces word je dan uitgelegd: welke producten staan waar, hoe ga je met de scanner om, hoe stapel je het beste de order op je pallet, dat soort dingen. Als je dat namelijk niet goed doet gaat de boel schuiven. De processen hier zijn allemaal geautomatiseerd, je truck waarmee je de orders verzamelt is gekoppeld aan het logistieke systeem. Ik ben key-user geworden van dat computersysteem. Dat betekent dat collega’s mij om hulp kunnen vragen als er iets niet goed werkt.

Omdat ik al een tijdje bij Sligro werk als Orderverzamelaar word ik af en toe gevraagd om flexwerkers te begeleiden. Dat vind ik heel leuk om te doen. Niet alle flexwerkers zijn de Nederlandse taal machtig, dus dan kan ik ook mijn Engels gebruiken. Graag zou ik binnen Sligro willen doorgroeien en daarom ga ik samen met mijn Teamleider binnenkort kijken welke mogelijkheden er voor mij zijn.

Jan – Medewerker Goederenontvangst

“Ik ga iedere dag fluitend de deur uit en kom ook weer fluitend thuis.”

Voordat ik bij Sligro terecht kwam heb ik eerst 38 jaar in een supermarkt gewerkt. Ik ben daar ooit begonnen als vakkenvuller en geëindigd als bedrijfsleider. Daarna heb ik een aantal jaren bij een ander logistiek bedrijf gewerkt. Toen het werk daar ophield, kwam ik op een banenbeurs in contact met iemand van Sligro. Er was meteen een klik en ik begon al snel in de goederenontvangst bij de bezorgservice locatie in Breda. Daar zorg ik voor het ‘invakken’ van de ontvangen goederen: ik zorg ervoor dat de pallets met goederen op de juiste plek in het magazijn terechtkomen, zodat de Orderverzamelaars niet misgrijpen.

 

Veel van het proces is geautomatiseerd: ik scan de barcodes van het product met een polsscanner, dan krijg je precies te zien waar je naartoe moet en hoeveel aantallen je op de pallet moet hebben. Dat check je dan, net als de houdbaarheidsdatum als dat van toepassing is. Het werk is heel afwisselend: je werkt met verschillende goederen die weer naar verschillende plekken moeten. Soms als het druk is, dan help ik mijn collega’s van de orderverzameling. Je zorgt er samen voor dat het werk aan het eind van de dag klaar is.

Meer weten over onze logistieke mogelijkheden? Neem contact op met onze Recruiter!

Top ↑

Deze site gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.

Accepteer cookies | Weiger cookies